Otázka vo fľaši

FINLANDIA Vodka si uctila výnimočnosť slovenského barmana

KOFT | 14.8.2018 | Blog - FINLANDIA

Značka FINLANDIA spustila program pod názvom SPIRITS of the MIDNIGHT SUN určený pre špeciálnu skupinu barmanov z celého sveta. V auguste tohto roka sa konal 1. ročník a Slovensko pri tom nemohlo chýbať.

Zakladateľmi SPIRITS of the MIDNIGHT SUN sú páni, ktorí majú s FINLANDIA Vodkou už dlhoročné puto. Prvým je Pekka Pellinen, Finlandia Global Mixologist- teda ten najskúsenejší muž v miešaní fínskej vodky s tými najbláznivejšími ingredienciami z celého sveta. Druhým je Markku Raittinen, Finlandia Master Taster- muž, ktorý stojí za kvalitou tejto vodky. O profesionálnu stránku projektu značky teda nie je núdza.
Pekka a Markku

Ako páni vysvetľujú: „Pre nás alkohol predstavuje myšlienku spájania. Chceme vytvoriť komunitu ambasádorov- výnimočných ľudí, ktorí majú výnimočný feeling nielen s nami a našou značkou,  ale aj medzi sebou. Dostali sme potrebu nájsť a vybrať pozoruhodné osobnosti, ktoré budú súčasťou našich aktivít a podmania si širokú verejnosť.


Najdôležitejšie je zaujať

Tento program je určený pre všetkých výnimočných ľudí. To znamená, že v tomto momente nemusia byť TOP barmanmi v krajine. Dôležitými vlastnosťami sú však ambície, veľký potenciál rastu barmana, či jeho sofistikovanosť. SPIRITS of the MIDNIGHT SUN chce totiž objavovať a podporovať barmanské hviezdy budúcnosti. „Toto je naša šanca ovplyvniť životy neobyčajných barmanov a spraviť z nich ambasádorov FINLANDIA Vodky,“ zhodujú sa Markku a Pekka.

Keďže sú Markku a Pekka vyznávačmi neobyčajnosti, aj zapojenie do súťaže je „less ordinary“. Barman musí s čo najväčšou dávkou kreativity vytvoriť drink z čistej alebo ochutenej FINLANDIA Vodky. Nesmie však zabudnúť aj na výnimočné servírovanie. Všetko treba natočiť na video, v ktorom musí byť cítiť príbeh- či už samotného barmana, alebo jeho drinku. V tomto prípade nie je dôležitá kvalita videa, ale jeho obsah. Preto nie je žiadnou prekážkou, ak bude video natočené na mobile. 

Slováci nemôžu chýbať

Markku a destiláciaSPIRITS of the MIDNIGHT SUN nie je o demografii, ale postoji. Tento rok spojil neobyčajných ľudí z 16 krajín sveta a medzi nich sa priamo do Fínska prebojoval aj Slovák Miroslav Vaculčiak. Počas svojej 4 dňovej návštevy spolu s ostatnými „vyvolenými barmanmi“ prešiel viacero workshopov na rôznych miestach Fínska. S Markku nazreli do špecifík destilácie a vyvážených chutí, Pekka s svojimi barmanmi podporoval ich predstavivosť a kreativitu pri hľadaní nových chuťových profilov. Nebolo to však len o počúvaní a zapisovaní- dôležitou súčasťou bola prax a dokonca aj domáce úlohy :-)
 

„Potešilo ma, že sa značka FINLANDIA opäť pustila do priamej spolupráce s talentovanými ľuďmi z celého sveta. Tak, ako samotná Vodka, aj jej ambasádori by mali byť výnimočne kvalitní a osobití. Som preto naozaj rád, že aj barmani zo Slovenska účasťou v tomto projekte dokazujú svoju svetovú výnimočnosť a posúvajú sa spolu so značkou FINLANDIA stále vyššie, “ povedal Miroslav Slovák, Brand Manager značky FINLANDIA zo spoločnosti KOFT, s.r.o.



Foto: https://www.facebook.com/Finlandiamastertaster/