Značka FINLANDIA spustila program pod názvom SPIRITS of the MIDNIGHT SUN určený pre špeciálnu skupinu barmanov z celého sveta. V auguste tohto roka sa konal 1. ročník a Slovensko pri tom nemohlo chýbať.
Ako páni vysvetľujú: „Pre nás alkohol predstavuje myšlienku spájania. Chceme vytvoriť komunitu ambasádorov- výnimočných ľudí, ktorí majú výnimočný feeling nielen s nami a našou značkou, ale aj medzi sebou. Dostali sme potrebu nájsť a vybrať pozoruhodné osobnosti, ktoré budú súčasťou našich aktivít a podmania si širokú verejnosť.
Najdôležitejšie je zaujať
Tento program je určený pre všetkých výnimočných ľudí. To znamená, že v tomto momente nemusia byť TOP barmanmi v krajine. Dôležitými vlastnosťami sú však ambície, veľký potenciál rastu barmana, či jeho sofistikovanosť. SPIRITS of the MIDNIGHT SUN chce totiž objavovať a podporovať barmanské hviezdy budúcnosti. „Toto je naša šanca ovplyvniť životy neobyčajných barmanov a spraviť z nich ambasádorov FINLANDIA Vodky,“ zhodujú sa Markku a Pekka.
Keďže sú Markku a Pekka vyznávačmi neobyčajnosti, aj zapojenie do súťaže je „less ordinary“. Barman musí s čo najväčšou dávkou kreativity vytvoriť drink z čistej alebo ochutenej FINLANDIA Vodky. Nesmie však zabudnúť aj na výnimočné servírovanie. Všetko treba natočiť na video, v ktorom musí byť cítiť príbeh- či už samotného barmana, alebo jeho drinku. V tomto prípade nie je dôležitá kvalita videa, ale jeho obsah. Preto nie je žiadnou prekážkou, ak bude video natočené na mobile.
Slováci nemôžu chýbať
SPIRITS of the MIDNIGHT SUN nie je o demografii, ale postoji. Tento rok spojil neobyčajných ľudí z 16 krajín sveta a medzi nich sa priamo do Fínska prebojoval aj Slovák Miroslav Vaculčiak. Počas svojej 4 dňovej návštevy spolu s ostatnými „vyvolenými barmanmi“ prešiel viacero workshopov na rôznych miestach Fínska. S Markku nazreli do špecifík destilácie a vyvážených chutí, Pekka s svojimi barmanmi podporoval ich predstavivosť a kreativitu pri hľadaní nových chuťových profilov. Nebolo to však len o počúvaní a zapisovaní- dôležitou súčasťou bola prax a dokonca aj domáce úlohy :-)
„Potešilo ma, že sa značka FINLANDIA opäť pustila do priamej spolupráce s talentovanými ľuďmi z celého sveta. Tak, ako samotná Vodka, aj jej ambasádori by mali byť výnimočne kvalitní a osobití. Som preto naozaj rád, že aj barmani zo Slovenska účasťou v tomto projekte dokazujú svoju svetovú výnimočnosť a posúvajú sa spolu so značkou FINLANDIA stále vyššie, “ povedal Miroslav Slovák, Brand Manager značky FINLANDIA zo spoločnosti KOFT, s.r.o.
Foto: https://www.facebook.com/Finlandiamastertaster/