Otázka vo fľaši

Každá fľaša je svetobežník

KOFT | 10.8.2017 | Blog

„Cesta je cieľ“☺ Ako by sa vám páčilo pracovať v spoločnosti, ktorá distribuuje prémiový alkohol? Znie to ako vysnívaný job, však? Nebudeme vás naťahovať, ono to aj je práca snov, no v každom prípade aj precízne plnenie si povinností. Ako funguje logistika fliaš značiek KOFT-u prezrádza naša kolegyňa Eva.

Berieme ako samozrejmosť, že keď si chceme dopriať niekoľko dúškov kvalitného alkoholu, zájdeme do obchodu, príjemného baru alebo dobrej kaviarne. Na miesta, kde majú to, čo nám chutí. Zamysleli ste sa však niekedy nad tým, ako sa to tam dostalo? Koľko kilometrov musela prekonať každá jedna fľaša?

U nás, v KOFT-e, majú logistiku na starosti dve kolegyne, ktoré zabezpečujú všetko od A po Z. Ak vy dnes dostanete chuť na Hennessy a vaša polovička na Bacardí, ony na to museli myslieť už pred niekoľkými mesiacmi. „Alkohol je veľmi špecifický tovar, s ktorého prepravou sa spájajú rôzne druhy previerky. V podstate je nepretržite sledovaný, fľaše môže hocikedy zastihnúť námatková kontrola - inšpekcia v prospech všetkých našich fanúšikov zodpovedného pitia a zábavy . Napríklad každý kontajner je zabezpečený plombou, ktorú je možné otvoriť len karbobrúskou, potom ju nahradí nová plomba, všetko sa zaznamenáva. Navyše ide o veľmi krehký sortiment a keďže ho vozíme aj zďaleka, od momentu, kedy zadám objednávku až do momentu, kedy sa dostane  k vám, môže ubehnúť aj niekoľko mesiacov,“ prezradila Eva, ktorá pracuje na Commercial Department spoločnosti KOFT, s. r. o. už päť rokov.

Hoci sedí v kancelárii, jej práca nie je monotónna, veď denno-denne musí riešiť problémy, s ktorými sa vopred nedalo rátať. „Okrem legislatívy prepravu ovplyvňuje napríklad počasie. Stáva sa, že ak je na mori silná búrka, tovar sa nedá vyložiť aj niekoľko týždňov. To isté platí aj keď štrajkujú ľudia v doprave – lodnej, cestnej, železničnej. Niekedy prepravu zdrží oprava trate a občas sa stane, že loď s tovarom, ktorý som objednala, zakotví v inom prístave. To všetko treba operatívne riešiť.“

Potrebuje k tomu pevné nervy? Extra kontakty? „Logistika sa určite nedá robiť bez schopnosti rýchlo sa rozhodovať, prispôsobiť sa novej situácii, zachovať chladnú hlavu a bez trpezlivosti. A ako zvykne hovoriť moja kolegyňa, ani bez nadhľadu a zmyslu pre humor, pretože s nimi sa veci riešia ľahšie. Načo hromžiť a sťažovať sa?! Mojou náplňou práce je aj riešiť vzniknuté problémy.“ A tak neustále píše maily a telefonuje. Keď treba, tak aj mimo pracovného času, lebo v Amerike, odkiaľ sa vozí napríklad Jack Daniel´s majú predsa len niekoľkohodinový časový posun...

Možno, že keď sa konečne dostane na dovolenku a k tomu, aby si nič nerobiaca len tak usrkávala v bare na pláži svoje obľúbené Martini Asti, telefón má pre istotu zamknutý v hotelovom sejfe, aby ju nikto nerušil. „Tak to určite nie,“ smeje sa a krúti hlavou. „Pre KOFT robím rada nielen preto, že jeho tovary sú zábavné, ale aj preto, že je nám tu tak dobre, že sa nám na dovolenku ani nechce ísť. Je tu výborný stabilný kolektív, veľmi nízka fluktuácia a keď už na dovolenke som, vôbec nemám problém komunikovať s kolegami. Naopak, rada ich počujem.“

Riešia spolu osobné aj pracovné veci. Či už po šiestich týždňoch cestovania po Európe dorazila zásielka vodky Finlandia. Či je kontajner s whiskey pripravený na svoju trojmesačnú cestu a plavbu cez oceán, alebo sa ešte čaká, pretože v Tennessee konečne prišiel čas nafľaškovať výnimočnú Jack Daniel´s Single Barrel Personal Collection. „V tomto prípade je logistika ešte o niečo zložitejšia ako zvyčajne, dodávka trvá o niečo dlhšie, pretože sa musí nafľaškovať jeden jediný nami vybraný sud, na fľaše sa musia ručne nalepiť originálne etikety, ktoré sú určené iba pre nás a všetko sa potom ešte balí do unikátnych krabičiek. Môže uplynúť aj pol roka, kým sa takýto unikát dostane k zákazníkovi, ale ako sa hovorí, na dobré sa čakať oplatí.“