Novinky

Nespútaný odkaz hip hopu: Hennessy a Nas spájajú sily na veľkolepej oslave 50. výročia, ktorá zahŕňa limitovanú edíciu fliaš a globálne zážitky

24.8.2023 - HENNESSY

Hiphopový kráľ z časti Queens, ktorý vyjadril svoju nehasnúcu lásku k Hennessy v mnohých lyrických prípitkoch počas svojej bohatej 30-ročnej kariéry spája sily s ikonickou značkou koňaku, aby oslávili výročie tohto druhu umenia na globálnej úrovni.

Hennessy, vedúca značka koňaku na svete a jedna z najčastejšie spomínaných vo svete hip hopu, spolupracuje s víťazom ceny Grammy a rapovou legendou Nasom, aby vydali limitovanú edíciu fliaš Hennessy V.S pri príležitosti osláv 50. výročia hudobného žánru. Súbor unikátnych dizajnov vzdáva poctu minulosti, prítomnosti a budúcnosti tohto žánru a jeho nespochybniteľnému kultúrnemu vplyvu, ktorý preniká svetom. Okrem toho poukazuje na oprávnené spojenie Hennessy s komunitou—bohatú zmes tých, ktorí zakladali a formovali druh umenia ako ho poznáme dnes a nekonvenčného nového strážcu, ktorý v hre pokračuje.
 
RAPOVÁ IKONA
Od plodného debutu jeho prvého albumu s názvom Illmatic v roku 1994, vo veku len 20 rokov, Nas určil nový štandard a stal sa neoddeliteľnou súčasťou hip hopu. Rodák z Queensu v New Yorku, jeho podmanivé, poetické rozprávanie v prvej osobe o živote mladých ľudí v centre mesta sa vymykalo stereotypným násilným a mizogýnnym témam tej doby. Tento prelomový raper, známy svojím chrapľavým hlasom, zložitými rýmami, inteligentnou hrou so slovami a schopnosťou rozprávať príbehy, je jedným z najuznávanejších a najvplyvnejších hudobníkov všetkých čias. Počas svojej kariéry nahral pätnásť kritikmi oceňovaných štúdiových albumov, z ktorých desať je certifikovaných ako zlaté, platinové alebo multiplatinové, pričom celkovo predal viac ako trinásť miliónov nahrávok.
 
NAČASOVANIE JE KĽÚČOVÉ
Nas sa narodil len mesiac po určených narodeninách hip hopu a dospieval v ére plnej zmien—bol priamym svedkom surového vývoja tohto žánru v jeho najčistejšej podobe. Počas týchto skromných začiatkov si značku Hennessy osvojili a dali jej symbolický status prekvitajúce kruhy hiphopových básnikov v centre mesta. Zatiaľ čo iné značky sa spočiatku dištancovali, Hennessy autenticky podporovala a posilňovala svoje puto s novým rastúcim revolučným kmeňom. Výsledkom je, že dnes je táto značka jednou z najčastejšie spomínaných značiek alkoholu v hiphopových textoch, pričom sa spomína vo viac ako 2 500 piesňach.

PÔVODÝ NÁPOJ HIP HOPU
„Hip hop, ty si vibrácia ľudí. Nikdy sa nezastavíš, nikdy sa neusadíš. Si poézia bítu, berieš ľudí do ulíc. Si rytmus, umenie a pohyb.“ hovorí Nas v óde na hip hop, ktorú pripravil špeciálne pre túto spoluprácu, „Cez teba môžeme vidieť, kde sme boli, kde sme a kam smerujeme.“

Nas k tejto spolupráci povedal: „Je cťou spolupracovať s Hennessy a pripomenúť si tento okamih pre tento druh umenia. Hip hop mal s Hennessy vždy zvláštne spojenie a som nadšený, že môžeme osláviť 50. výročie tejto kultúry značkou a produktom, ktoré vzdávajú hold jej histórii a vplyvu.“
 
„Značka Hennessy bola vždy silne prepojená s hudobným priemyslom, najmä s hip hopom.“ povedal Laurent Boillot, generálny riaditeľ spoločnosti Hennessy, „Hennessy je skutočne pôvodným duchom hip hopu, ktorý táto kultúra prijala ako odznak úspechu a dobrého vkusu. Ako značka sme týmto uznaním mimoriadne poctení. Opierali sme sa do toho a neustále sme podporovali túto kultúru. Na oslavu tohto dedičstva sme nemohli mať lepšieho partnera, ako je Nas.“
 
Limitovaná edícia fliaš V.S má odvážny dizajn, ktorý spája prvky hiphopovej estetiky s ikonickou značkou Hennessy - pôsobivé spojenie nadčasovej tradície a odzbrojujúcej nekonvenčnej istoty. Ručne písané poznámky z milostného listu hip hopu, ktorý napísal Nas, sú doplnené žiarivými oranžovými akcentmi (obľúbená farba umelca) a výsledkom je rušivá, zdanlivo spontánna vizuálna koláž ukotvená silným čiernobielym portrétom Nasa. Nečakaný hravý zvrat v názve značky „HenNASsy“ je zobrazený na celom obale s jemnými odkazmi na grafitové umenie, vlajku New Yorku a jeden z posledných albumov tohto umelca.

Hip hop sa zrodil v Bronxe v New Yorku v roku 1973, keď mladý dídžej usporiadal párty v jeho komunitnom centre. Jeho inovatívne používanie gramofónov a techniky „breakbeat“ ovplyvnilo generácie hudobníkov a umelcov po celom svete, ktorí nakoniec toto hnutie posunuli z undergroundu na dnešný globálny fenomén.
 
Okrem spustenia globálnych udalostí na oslavu tohto okamihu bude Hennessy spolupracovať aj s poprednými hiphopovými a afrobeatovými festivalmi, aby ešte viac oslávila túto udalosť a vytvorila jedinečný interaktívny zážitok 50. výročia Hennessy a hip hopu, do ktorého sa zapoja talenty a fanúšikovia na celom svete.
 
Limitovaná edícia fliaš Hennessy V.S je dostupná u vybraných predajcov a online od júla 2023 v obmedzených množstvách. 

O MAISON HENNESSY
Maison Hennessy, líder v oblasti koňaku, už viac ako 250 rokov žiari na celom svete svojím výnimočným know-how. Značka je založená na dobyvačnom duchu zakladateľa Richarda Hennessyho a pôsobí vo viac ako 160 krajinách. Hennessy sídli v srdci regiónu Charente a je tiež pevným pilierom regionálneho hospodárstva. Úspech a dlhovekosť spoločnosti tkvejú v dokonalosti jej koňakov, z ktorých každý sa rodí v jedinečnom procese odovzdávania know-how z generácie na generáciu. Hennessy, spoločnosť, ktorá získala certifikát ISO 14001, spája svoju schopnosť inovácie a podporu všetkých svojich partnerov na ochranu tejto výnimočnej oblasti. Ako korunovačný klenot skupiny LVMH je Hennessy významným prispievateľom k francúzskemu medzinárodnému obchodu—99 % produkcie sa predáva v exporte—a celosvetovým vyslancom francúzskeho art de vivre.

O NASOVI
Nadčasový básnik a majster rýmov Nas vydal svoj prvý plnohodnotný album, Illmatic v roku 1994. Nas potom vydal ďalších 14 albumov, z ktorých 8 je platinových a multiplatinových, vrátane: Nastradamus, Stillmatic, God’s Son, a Street’s Disciple. V roku 2020 Nas vydal album King's Disease, ktorý získal 16 nominácií na cenu GRAMMY, čím získal vôbec prvú cenu GRAMMY za najlepší rapový album, a vydal album King's Disease II, pokračovanie tohto albumu, ktorý získal cenu GRAMMY a ktorého výkonnými producentmi boli Hit-Boy a Gabriel „G Code“ Zardes. Nedávno Nas vydal tretiu časť série King's Disease. Album King's Disease III, na ktorom sa nenachádzajú žiadne spolupráce, produkoval Hit-Boy a výkonnými producentmi boli Nas a Hit-Boy. Legendárny hiphopový magnát, spoluzakladateľ vydavateľstva Mass Appeal Records, herec a výkonný producent, Nasov rozsiahly zoznam hovorí sám za seba.

Limitovanú edíciu HENNESSY VS HIP HOP 50 nájdete na našom e-shope.