MARTINI sa zrodilo z partnerstva dvoch skúsených mužov Alessandra Martini a Luigiho Rossi: Alessandro bol duchaplný podnikateľ a Luigi inšpirovaný majster remeselník. Spojila ich vízia vytvoriť a vyrábať unikátny produkt, ktorý by reprezentoval to najlepšie z talianskej kvality a štýlu.
V polovici 19. storočia sa títo dvaja muži prvýkrát stretli v Turíne v spoločnosti špecializujúcej sa na produkciu a predaj vín, vermútov a likérov. Známa pod názvom „Distilleria National di Spirito de Vino“ bola táto spoločnosť v roku 1847 certifikovaná ako registrovaný turínsky výrobca vermútov.
V roku 1851 sa Alessandro Martini, obchodník s vínom a destilátmi, stal podielnikom v Distilerii, pre ktorú bol mladý Luigi Rossi hlavným dodávateľom aromatických vín a bitterov.
Po smrti jedného z vlastníkov Distillerie v roku 1863 bola táto spoločnosť transformovaná a Alessandro Martini a Luigi Rossi sa stali jej spoluvlastníkmi spolu s tretím partnerom Teofilom Solom ako finančným riaditeľom. A tento dátum sa považuje za dátum založenia spoločnosti Martini.
Spoločná vízia
V tomto období bola produkcia aromatických vín stále nekonzistentná a veľa vermútov mohlo chutiť prenikavo trpko a ostro. Alessandro a Luigi mali spoločnú víziu, že vytvoria produkt, ktorý by bol jemnejší, chuťovo hladší, sofistikovanejší a štýlovejší. Chceli zachytiť moment „aperitivo” (času na aperitív), keď sa ľudia schádzali a spoločne si vychutnávali radostné momenty . Malo to byť unikátne partnerstvo.
Alessandro venoval svoj čas a úsilie, aby rozšíril lásku k Martini a jeho taliansku chuť na celom svete. Výsledkom jeho úsilia bolo, že Luigi sa mohol plne sústrediť na vytvorenie tej správnej chuti, o ktorej obaja snívali. Zo spoločnej vízie a tohto unikátneho partnerstva vznikla jedna z najlepších svetových značiek.
Počas tohto obdobia hľadali perfektnú novú receptúru a v roku 1863, po mnohých rokoch práce, sa im podarilo na trh uviesť majstrovské dielo s takmer okamžitým celosvetovým úspechom – MARTINI Rosso.
V roku 1864 sa spoločnosť MARTINI presťahovala do Pessione, kde sídli dodnes.
Stvorenie talianskej ikony
S cieľom uspieť so značkou MARTINI na svetovej scéne sa Luigi a Alessandro zúčastňovali na všetkých medzinárodných výstavách, čo bol v tých časoch jediný test kvality produktu. Úspech prišiel takmer okamžite. V roku 1865 získali Grand Prize v Dubline, čo naštartovalo cestu k nečakanému úspechu. Do roku 1912 vyhrali celkovo 13 „Grand Prix” a získali viac ako 40 zlatých medailí z rôznych svetových súťaží. Úspešné ťaženie pokračuje do dnešných dní s MARTINI Rosato, ktoré v roku 2010 získalo zlatú medailu v San Franciscu.
Svetový úspech
MARTINI bola a stále ostáva priekopníckou spoločnosťou. Od počiatku Luigi a Alessandro rozhodne a s vášňou rozprávali o Martini na svojich cestách po celom svete a vytvárali sieť celosvetových ambasádorov značky z Talianska naprieč Európou až do New Yorku, Brazílie a ďalej. Do roku 1903 sa MARTINI stalo jednou zo svetových kozmopolitných značiek na svete, oceňovanou a oslavovanou vo viac ako 70 krajinách sveta.
Ikonické „ball and bar“ (kruh a čiara) logo bolo prvýkrát navrhnuté v roku 1929 a stalo sa žiarivým signálom pre „la dolce vita“, ktoré Martini zosobňovalo. Po smrti Luigiho a Alessandra od roku 1905 spoločnosť viedli Luigiho štyria synovia – Teofilo, Cesare, Enrico a Ernesto, ktorí zdedili otcovu vášeň a šikovnosť a vytvorili dva nové produkty: MARTINI Extra Dry a MARTINI Bianco.
V roku 1993 sa Rossiho rodina a rodina BACARDI rozhodli spojiť svoje spoločnosti do jednej. Jedna založená v roku 1863 a druhá v roku 1862, obe boli veľmi podobne spojené tradíciou, obchodnou kultúrou a históriou.
História MARTINI predstavuje viac ako 150 rokov vášne a odhodlania vytvoreného unikátnym spojením dvoch talentovaných mužov, ktorí spoločne vytvorili jednu zo svetovo najuznávanejších a kozmopolitných značiek na svete. Ich dedičstvom bola unikátna kultúra a tradícia, ktorá vychádza z talianskych tradícií a vášne pre rodinu.